Retargeting

Retargeting – enkelt forklart

Hva hvis du kunne ha sagt «Hei igjen!» til alle som har besøkt din nettside uten å bli kunde eller uten å ha sendt inn en henvendelse? Det er ikke ønske tenkning lenger, men en realitet, med det som kalles Retargeting.

I henhold til Google så besøker i gjennomsnitt 96% en nettside uten å bli kunde. Handlemønsteret til personer er ofte at de sjekker i snitt 5-6 nettsider før de tar en beslutning etter at de har søkt på Google. Dette viser at for å overbevise noen som besøker din nettside om å kjøpe dine produkter eller tjenester så er vanligvis et besøk ikke nok. Likevel så har en person som forlater din nettside vist en unik interesse for din bedrift. Men hvordan klare å bli husket av denne personen og sørge for at personen finner frem tilbake til deg i kjøpsprossessen? Det er her Retargeting kommer inn.

Vi kan sette opp «Retargeting» gjennom vår Mediepakke løsning for å følge de som har vært på nettside uten å gjennomført det du ønsker.

Dette innebærer at de som tidligere har klikket seg inn på deres annonse, men som deretter har gått ut av siden deres igjen uten å ha foretatt seg noe, vil igjen se en tekst eller bildeannonse av dere på topp 15 nettsteder og relaterte nisjenettsider.

Det vi ser er at bedriftene som faktisk ender opp med å få mesteparten av kundene er de som «følger» kundene med annonser i etterkant av at den potensielle kunden har forlatt hjemmesiden deres uten å foreta seg noe, for å minne kunden om å besøke dem igjen.

Vil du bli kontaktet om dette